top of page

ANXUELA

Durante siglos, San Ciprián fue utilizado como puerto y fondeadero, posiblemente desde lo albores de la humanidad, puesto que sabemos que este lugar estuvo habitado en la prehistoria por asentamientos que, ya de aquella consumían productos del mar.

En 1933, el llamado puerto era en realidad un abrigado fondeadero para buques de mediano porte formado por el islote Anxuela y la península de San Ciprián. Pese a sus buenas condiciones naturales carecía de obra alguna que permitiese realizar con comodidad las operaciones de carga y descarga de pesca y mercancías. A partir de la década de 1930 empieza la construcción del puerto que finaliza en la década de los cuarenta. El islote Anxuela hacía algunas veces de dique natural, proporcionando un gran abrigo, pero no era suficiente puesto que solo daba abrigo en marea baja ya que en pleamar o con temporales el oleaje pasaba por encima de las piedras. La idea era construir sobre el islote un muro con la finalidad de proteger las embarcaciones que fondeaban en la Concha de San Ciprián.


El primer proyecto de "Muro de defensa en el islote Anxuela" redactado por el Ingeniero Director D.César Conti Fernández data del 1933, pero tras quedar desierta la subasta de las obras en años posteriores se redactan otros dos proyectos de modificación. En el año 1942 se empieza a construir pero dos años más tarde se paralizan las obras para redactar un proyecto de reformado.


Ya en el 1968 sale a la luz el proyecto definitivo de "Terminación del dique de la Anxuela en el Puerto de San Ciprián" redactado por el Ingeniero Director D.Eugenio Alonso Franco, realizada la subasta de las obras, estas fueron adjudicadas el 14 de marzo de 1969 a la empresa Segundo Rodriguez S.L de Tal-Muros (A Coruña) por un presupuesto liquido de 10.456.000 pesetas (62.844 euros). Las obras que comienzan en junio de 1969 y finalizan en el año 1972 consistieron en la ejecución de un dique de abrigo de sección trapezoidal, de 250 m de longitud, con una base media de 7 m y 5 rompeolas, sobre una isla semi sumergida y en cuya realización se efectuaron 988 m³ de excavación en roca, 11,372 m de mampostería ordinaria hidráulica y 367 m³ de hormigón


El islote cuenta con una superficie aproximada de 3,5 ha y dista a unos 85 m del espigón del puerto formando entre ambos un canal que se conoce como "Carreiro do mar", el mejor canal de entrada a la ensenada.


Desde el punto de vista ornitólogo el muro de la Anxuela acoge en invierno importantes colonias de cormoranes y distintas clases de gaviotas.


Durante séculos, San Ciprián foi utilizado como porto e fondeadoiro, posiblemente desde o albores da humanidade, debido a que sabemos que este lugar estivo habitado na prehistoria por asentamentos que, xa daquela consumían produtos do mar.

En 1933, o chamado porto era en realidade un abrigado fondeadoiro para buques de mediado porte formado polo illote Anxuela e a península de San Ciprián. A pesar das súas boas condicións naturais, carecía de obra algunha que permitise realizar con comodidade as operacións de carga e descarga de pesca e mercadorías. A partir da década de 1930 empeza a construción do porto que finaliza na década dos corenta. O illote Anxuela facía algunhas veces de dique natural, proporcionando un grande abrigo, pero non era suficiente posto que só daba abrigo en marea baixa xa que en pleamar ou con temporais a ondada pasaba por encima das pedras. A idea era construír sobre o illote un muro coa finalidade de protexer as embarcacións que fondeaban na Concha de San Ciprián.


O primeiro proxecto de “Muro de defensa no illote da Anxuela” redactado polo enxeñeiro director D. César Conti Fernández data do 1933 pero tras quedar deserta a poxa das obras en anos posteriores redáctanse outros dous proxectos de modificación. No ano 1942 empézase a construír pero dous anos máis tarde paralízanse as obras para redactar un proxecto de reformado.


Xa no 1968 sae á luz o proxecto definitivo de “Terminación do dique da Anxuela no porto de San Ciprián” redactado polo enxeñeiro director D. Eugenio Alonso Franco, realizada a poxa das obras, estas foron adxudicadas o 14 de marzo de 1969 á empresa Segundo Rodriguez S. L de Tal-Muros (A Coruña) por un orzamento líquido de 10.456.000 pesetas (62.844 euros). As obras que comezan en xuño de 1969 e finalizan no ano 1972 consistiron na execución dun dique de abrigo de sección trapezoidal, de 250 m de lonxitude, cunha base media de 7 m, e 5 rompeolas, sobre unha illa semi mergullada e en cuxa realización se efectuaron 988 m³ de escavación en roca, 11.372 m³ de mampostería ordinaria hidráulica e 367 m³ de formigón.


O illote conta cunha superficie aproximada de 3,5 ha e dista a uns 85 m do espigón do porto formando entre ambos unha canle que se coñece como “carreiro do mar”, a mellor canle de entrada á enseada.


Desde o punto de vista ornitolóxico o muro da Anxuela acolle no inverno importantes colonias de corvos mariños e distintas clases de gaivotas.


You Might Also Like:
bottom of page